2011-04-15
21:53:01

Förlossningsberättelse..

Det hela började på kvällen torsdag den 7/4 innan vi skulle lägga oss, jag fick ont imagen som mensvärkar och jag kände att nu är det nog på G snart men tänkte inte mer på det och gick o la mig. Jag kunde så klart inte somna och jag blev konstant kissnödig. Va upp 6-7ggr på toa och sista gången jag gick upp så sa det bara SPLACH! Vattnet gick!! Precis som på film! Kockan var då runt ett på natten.
Jag väckte D som då sov och ringde förlossningen. Dom ville att vi skulle komma in på kontroll. Jag ringde då min mamma som skulle köra oss och vi packade det sista i BB-väskan och åkte. Jag hade ont hela vägen in men vi klockade aldrig mellan värkarna. Väl inne så kom vi in på ett kontrollrum där dom mätte att verkarna bara var 2-3st på 10min (det ska vara 5) så vi blev hemskickade igen med sovdos och citadon. Vi skulle komma tillbaka kl 14 för ytterligare en koll.
Hemma igen vid 4-tiden på natten och vi tänkte försöka sova lite.
Jag kunde absolut inte sova fast jag tagit tabletterna som jag skulle hade hemskt onda värkar! Vid 6-tiden tröttnade jag och la mig i badet istället, det hjälpte en timme sen gjorde det bara ont igen.
Vid 8-9:e tiden väckte jag D efter att ha travat runt i lägenheten i flera timmar.
Ringde sen mamma som skulle följa med oss till förlossningen. Hon kom hem till oss vid ca 10-10.30 tiden. då hade jag så ont så att jag knappt kunde prata. Mamma ringde förlossningen och sa att jag inte orkade med att vara hemma nåmer.
Jag har nästan ingen tidsuppfattning alls nu!
Vi blev inskrivna på förlossningen ca kl12. Jag var då öppen ca 4-5cm.
Fick lustgas som blev min bästa vän! (överdoserade även den några gånger så jag fick skäll)
Efter några timmar, massage, smärta och mycket stöttande från D så beslutade jag att jag ville ha en ryggmärgsbedövning. När den var satt och börjat slå in så kunde jag sova några minuter vilket va helt underbart!
Efter ca 2 timmar(ca 19.30-20) så fick jag värkstimmulerande dropp och då slutade ryggmärgsbedövningen funka och jag fick hemskt ont igen! Det visade sig då att jag var öppen ca 8cm.
Efter mycket smärta och tårar så kom våran lilla Lion ut! (21.25)
D klippte navelsträngen.
D var en klippa under hela förlossningen, han vek inte från min sida en sekund! Han stöttade och var med mig hela tidden! När jag glömde andas hjälpte han mig på rätt väg igen! Min älskade Daniel, jag skulle aldrig ha fixat det utan dig vid min sida!
Tack även till mamma som var med under hela förlossningen och tack till alla underbara barnmorskor som var med och hjälpte till!
Love/L

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: