2011-08-02
04:25:09

Rutiner!

Jag tror stenhårt på rutiner, barn ska ha rutiner!
Vi har haft sovrutiner för Lion sen dag ett och det har funkat hur bra som hellst, dag som kväll.
En dag för oss är så klart olika från dag till dag men rutinerna finns fortfarande kvar.
Lion har kommit in i sina rutiner och det märks verkligen en stor skillnad om vi nån gång mot förmodan bryter dom.
En vanlig dag för oss kan se ut på följande sett.
Mellan kl:
6.30-7 vaknar Lion och jag flyttar han från sin säng till våran och äter ca 190ml HIPP eco 2 i sängen brevid mig.
Lion väcker pappa :) och pappa och Lion går upp, jag sover offtast vidare.
ca:8-9 Lion sover en förmiddags lur på ca 45min i vagnen.
10-11 mys med pappa, leker i babygymmet m.m
11  mamma går upp. Lion äter ca 160ml HIPP eco 2, mamma mys.
12-15 Lion sover eftermiddags luren i sin säng. (eller vagnen om vi inte är hemma)
15 Lion äter ca 160ml HIPP eco 2 + liten smakis
16.30-18 Lek, mys, prat, promenad m.m
ca: 18 Lion äter ca 160ml HIPP eco 2
18.15-19 Lion sover.
19.30 Bad eller dusch med mamma eller pappa i badkaret.
20.15 Lion äter en smakportion Sempers banangröt.
20.30-20.45 Lion lägger sig i sin säng för natten, äter ca 160ml HIPP eco 2 och somnar.
00 Lion äter ca 190ml HIPP eco 2 och fortsätter att sova oftast hela natten med avbrott vid ca 4-tiden för saknande av nappen. (Ibland äter han liiite då)
Ja ungefär så ser en vanlig dag ut hos oss.
Love/L





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: