2011-05-21
13:35:49

Sovrutinerna!

Nu har det äntligen börjat funka med sovrutinerna! Det var inte så komlicerat som jag trodde :)

Vid 21 tiden badar vi med lillkillen i badkaret, han får sprattla runt och trötta ut sig lite efter det tar vi på pyamasen och ger ersättningen så somnar han oftast i famnen, väntar 10-15 min så han somnar ordentligt. Går sen in med honom i vårat sovrum där jag lägger han i hans säng med gossedjur och hans sovfilt och vips så sover han för natten! :D
Han sover nu oftast mellan 22-04 då vaknar han och vill käka lite. Sen somnar han igen vid 4.30 i sin säng och sover till 7-8 tiden på morgonen, får äta lite igen och går upp med pappa och har lite morgon mys! (Jag sover oftast vidare någon timme)

Jag har faktiskt en väldigt snäll och lugn liten kille som inte gör så mycket väsen av sig, på natten när han vaknar så skriker han inte utan ligger och "grymtar" lite och skrattar tills jag tar upp han :) Så jag kan i lugn och ro gå upp och fixa ersättningen till han på natten! Ingen stress och inga arga grannar som får vakna av barnskrik på nätterna :)

Nu är han oxå vaken nästa hela dagarna, sover lite middag vid 12, 13-tiden och det varierar hur länge han sover det kan vara allt ifrån en kvart till 3timmar sen är han oftast vaken resten av dagen.

Han följer oss med blicken, vänder huvudet efter ljud, "pratar" och skrattar mest hela tiden.
Han har blivigt stabil i nacken och kan lyfta huvudet själv när han ligger på mage i ca 3-5min :)

Han är så duktig våran lilla kille! Jag är en stolt mamma!



Postat av: Mia...Mamma till Lexie

Förstår att du är stolt! Våran lilla tjej är ju ändå en NÄSTAN en månad äldre å jag kan inte skryta med några större sovrutiner mer än att hon sover 3-5 timmar första "rundan" å sen mellan 1,5-2,5timmar tills hon vaknar för "nästa" dag! :)

2011-05-21 | 22:00:23
URL: http://miapiafias.blogg.se/
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Åh så söt han är :) Skönt att det funkar så fint!

2011-05-23 | 10:00:46
URL: http://mylifeinthai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: